Dag 5 naar Padron

24 mei 2017 - Padrón, Spanje

We zijn er bijna maar nog niet helemaal. Om kwart na zeven op weg om weer voor de hitte een aantal kilometers gedaan te hebben. Onderweg weer dezelfde pelgrims op pad die net als ons tijdig vertrokken voor het warme weer. Door mooie holle wegen en veel groen vervolgden wij onze route richting Padron. Vandaag zijn we allemaal onszelf tegen gekomen behalve Marina die fluks voort stapt. Verstand op nul en op automatische piloot stapten we door. Bij de eerste stop lieten we ons verleiden door eieren en spek maar kregen ipv twee eieren een ei zonder spek. We vertrokken gelijk echte pelgrims nog met een gaatje in onze maag maar met het reserverantsoen (ontbijtpakket) in onze rugzak. Op een moment dachten we dat we M.Rose kwijt waren. Na een telefoontje hoorden we dat ze een film aan het registreren was. We wilden de hitte voor zijn maar tevergeefs. Na veel zweten aangekomen zochten we schaduw op in de kerk van Padron. Na een stempel ontvangen te hebbenvan de lieve mevrouw in de kerk. Zij wees ons de weg naar "El Pedron". Maar toen kregen we te horen dat het nog drie kilometer was. Drie bleven achter. Josine en Marina namen het voortouw terwijl we in de verte de omtrek van ons hotel zagen. Wat waren we blij dat we ons op het terras konden zetten terwijl we wachtten op de anderen. En wat een weelde er was een zwembad. En na een duik in het frisse water was de spierpijn vlug vergeten. Op een schaduwrijk terras trakteert Lucienne ons op een aperitief voor de goede uitslag. Proost Julie en Dries op het kleine Verbementje. Dus nu leren we de rituelen om als volleerde pelgrim de kathedraal van Santiago te betreden. We hebben ondertussen onze kilometers geteld en we zitten nu al over de honderd. Tot morgen.

1. Sabine:
    24 mei 2017
    Proficiat dames nog even te gaan.
    Vergeet vooral niet te genieten van al het mooie dat jullie tegen komen.
  2. Arlette:
    Al over de 100. Heel echt. Super van
    jullie. Geniet nig want het vliegt voorbij. X
  3. Marie-Therese (memeke):
    Dag dames,
    Mijn hoed af voor jullie!!!!
    Nog één dag doorbijten en dan het eindpunt in zicht; fantastisch!!!!!!!!
    Krijgen we morgen het lied te horen? Wat ben ik FIER ik krijg er de tranen van in de ogen. Ik omarm jullie alle vijf... wat een prestatie.
    Goede nacht xxxxxx...
  4. Thijs Malou:
    24 mei 2017
    Hallo de metskes,jullie worden nog echte pelgrims,met andere woorden;die kleine ongemakken,stijve benen,pijnlijke voeten en al eens maar een karig ontbijtje.
    Dat wendt wel.hou er de moed in,is fijn om jullie te volgen.
    Groetjes van ons
  5. Mengels Raymond:
    dikke proficiat ,chapeau aan iedereen ;
  6. Mengels Raymond:
    24 mei 2017
    dikke proficiat, chapeau aan iedereen .nog effen doorbijten ,we blijven volgen.
  7. Chris en Marc:
    Dag de meisjes,
    Cent kilomètres à pied, je m'amuse, je m'amuse... prachtige verhalen om heerlijk mee te genieten! 't Is eens wat anders dan Scherpenheuvel of Banneux hè. Nog effe doorbijten en de bijna heiligverklaring is in zicht. Gewoon adem in, adem uit en het ene (pijnlijke) voetje voor het andere en ge geraakt er. Ik vind u echt supergeweldigfantastischheerlijke madammen - that's GIRL SPIRIT!!! Train onderweg uw geheugen want ik wil achteraf alle plezante en gore details horen. XXX
  8. Christine:
    24 mei 2017
    Proficiat dames,chapeau met zo een hitte. Ik kan niet wachten op jullie verhalen,bij een ijsje bij pimpernelke in Vroenhoven. Veel succes morgen
  9. Jos:
    24 mei 2017
    Come on! Jullie zijn er bijna! Om het met Marie-Rose te zeggen: 'Ich ben zo blai, zo blai, ...'.
  10. Christine:
    24 mei 2017
    Proficiat dames, chapeau met zo een hitte. Ik kan niet wachten om jullie verhalen te horen. Bij een lekker ijsje bij Pimpernelke in Vroenhoven Veel succes morgen, jullie zijn geweldig
  11. Kelly:
    25 mei 2017
    Nog even dames :) idd blijven volhouden!! Genieten v al het moois en de uitdagingen
    op jullie pad... succes nog dames en keep it up
  12. Marlies Valkenborg:
    25 mei 2017
    Dag meisjes !! Veel succes vandaag nog jullie zijn er bijna ! En genieten maar , dikke knuffel aan u vijven .
  13. Luc:
    25 mei 2017
    En nu de laatste stappen en dan zijn we fier op jullie en worden jullie vijf fierre nonnentjes
  14. Agnes:
    25 mei 2017
    Dag pelgrims vrouwen ik lees dat jullie er bijna zijn bijt nog maar even door in die hitte bij ons is het een hele mooie Hemelvaart dag Marina nu kan je het lied geen dolers maar pelgrims gods volk onderweg zingen weet je nog van de kroning ik wens jullie nog een fijne voortzetting van u tocht xxx Grt Aggy
  15. Julie:
    25 mei 2017
    Top dames! Jullie gebeden werden aanhoord... dus vooral niet stoppen! Hèhè
    Geniet van de omgeving en van elkaar en tot snel! Dikke xxxjes
  16. Marie-Therese (memeke):
    25 mei 2017
    Oh wat mis ik jullie's verhaal. Ik keek er halsreikend naar uit maar er kwam niks. Krijgen we niks meer over de laatste dag? Jammer, ik had zo graag die stralende van trots gezichten gezien; misschien moet ik nog geduld hebben. In ieder geval een prachtige prestatie die jullie geleverd hebben.
    Hip hip hoera voor de vijf nieuwe Belgische vrouwelijke pelgrims