Dag 6 Santiago in zicht

26 mei 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

De morgenstond heeft goud in de mond. Na een ontbijt starten we met gemengde gevoelens aan onze laatste etappe. De bosrijke omgeving heeft plaats gemaakt voor authentieke dorpjes. Het werd van uur tot uur benauwder. Tijdens onze middagpauze kwamen we de Gooise vrouwen tegen en hebben we de laatste kilometers samen afgelegd. In de verte rezen de torens van Santiago voor ons op op 7.403 km. Nu begonnen we echt aan het laatste stuk. Met iedere kilometer werden onze benen lichter. En werd de omgeving rondom ons donkerder. Met een bliksemflits en een donderslag werd onze komst aangekondigd. Bij aankomst vonden we heel veel tochtgenoten terug. Een grote knuffel bij aankomst was best emotioneel. Eenmaal binnen in de kathedraal barstte het onweer los. Jacobus omhelst, zijn graf bezocht een kaarsje gebrand en de kathedraal bewonderd. Aangekomen in ons appartement hebben we ons liedje opgenomen, ons verfrist en weer op weg. Credentiaal aangevraagd en naar de pelgrimsmis. Wonder boven wonder sprak de priester iets over fumeiro. Niet iedere pelgrim maakt dit mee. We voelden ons gezegend en.bewierookt. Na de mis was er buiten op het plein een groot volksfeest aan de gang met dans. Op wolken en blaren op zoek om iets te eten. Daarna nog even afscheid genomen van pelgrims die we dachtten niet meer terug te zien. Moe maar voldaan in ons bedje gekropen. Wat een dag om nooit te vergeten.

1. Marie-Berthe:
    26 mei 2017
    Jullie hebben dat goed gedaan. Jullie verdienen iedereen zijn respect. Iets om nooit te vergeten.
  2. Noella:
    26 mei 2017
    Amaai, krijg er kippenvel van ... Proficiat allemaal !!
  3. Sabine:
    26 mei 2017
    Super dames een dikke proficiat.
    Fijn dat jullie zo genoten hebben.
  4. Isa:
    26 mei 2017
    Geniet nog maar van jullie laatste dagen . Proficiat aan iedereen dat jullie samen de eindstreep hebben behaald.Leg uw voetjes nu maar goed in de watt
    Grtjes Isa
  5. Marlies Valkenborg:
    26 mei 2017
    Goed zo dames ! Jullie hebben het gehaald, geniet nog van de laatst dag . Groetjes
  6. Jos:
    26 mei 2017
    Hopelijk moeten we nu niet terug alle weken naar de mis!
  7. Kelly:
    Super!!!
  8. Maria:
    26 mei 2017
    Hallo,proficiat aan vijf fantastische dames jullie hebben dit goed gedaan. En M.R aan de foto's te zien heb je niet veel of misschien geen last gehad van jou v(p)oet l. Gelukkig maar een beetje penitentie noemen ze dat . Geniet nog van de laatste dagen ze zijn om nooit te vergeten .
  9. Rudy:
    26 mei 2017
    Dikke proficiat aan alle 5 de pelgrims. De hemel is nu zeker verdiend voor ieder van jullie én voor jullie partners. Morgen staat in Zaventem het ontvangscomité paraat.
  10. Magy:
    26 mei 2017
    Proficiat aan jullie allen heb de ganse week met u mee gewandeld in gedachten
    geniet er nog van want dit vergeten jullie nooit groetjes
  11. Leonce Neven:
    26 mei 2017
    Proficiat allemaal, wat een prestatie, zou OLVke van Tongeren jullie voor een stukje geholpen hebben? De achtergebleven mannen (hé Rudy) zullen blij zijn hun dames terug te zien! Nog een veilige thuiskomst, halleluja...
  12. Agnes:
    26 mei 2017
    Proficiat aan jullie allen, moe maar wel voldaan komen jullie morgen thuis weer aan bij zo een 33 graden warmte goede terugreis pelgrims dames XXX
  13. Mengels Raymond:
    26 mei 2017
    super dames ,dikke proficiat .herinneringen die altijd zullen blijven .veilige terugreis .
  14. Nicole Jorissen:
    27 mei 2017
    Super prestatie!! Veilige terugreis!
  15. Jean-Marie en Marie José:
    Dikke proficiat !!!
  16. Donvil monique:
    27 mei 2017
    vijf volhardende vrouwen....en nu in Tongeren ook alles met de voettram doen.
    Dikke proficiat en geniet er nog lang van???dit kan niemand van jullie afpakken
  17. Nelly:
    27 mei 2017
    Een dikke proficiat voor jullie presentatie.
    Dat heb ge allemaal super gedaan.
    de straffe verhalen zullen we later wel horen!
  18. Nelly:
    27 mei 2017
    Nog een dikke proficiat voor jullie geweldige pelgrimstocht. Dat hebben jullie ferm gedaan.
    de straffe verhalen zullen we later zeker wel te horen krijgen!
  19. Josian:
    28 mei 2017
    Whaauw wat een mooie ervaring ....
    Eentje die je je hele leven meedraagt. Proficiat. Xxx ik ben er jaloers op.
  20. Arlette:
    28 mei 2017
    Er zijn geen woorden om uit te drukken hoe fier ik op jullie ben. Dikke xx
  21. Georges en Jeanine .:
    28 mei 2017
    Een dikke proficiat na zoveel inspaning !
  22. Miet:
    28 mei 2017
    Goed gedaan zusje. Bravo aan het hele wandel lusje.

Margriet
  23. Thijs Malou:
    28 mei 2017
    Dikke proficiat als je maar in jezelf geloofd zie je dat het tot een goed einde brengt.
    Het was fijn jullie te volgen jullie mogen oprecht fier zijn op jezelf.
    Groetjes Malou en Jean
  24. Veerle:
    29 mei 2017
    proficiat aan Marina en de vriendinnen! Fantastisch dat jullie dit samen gedaan hebben! Nu begint Rudy alvast te oefenen?
  25. Mia:
    29 mei 2017
    Hoed af voor jullie prestatie jullie zijn hpog in achting gestegen
    Respect