Dag 5

23 mei 2017 - Caldas de Reis, Spanje

Hey vandaag moesten we al een stuk wandelen om te ontbijten. Extra vroeg vertrokken om de hitte voor te zijn. Het is ons niet gelukt. Eerste bezienswaardigheid was een kerkhof. Verder gewandeld door een schaduwrijk bos. Onze bezinningstekst ging vandaag over "een vriend" ter attentie van Julie en haar babytje. Enkele ogenblikken later kregen we het goede nieuws dat alles oke was. Weer een intens moment. Vandaag was het landelijk tussen kleine dorpjes en wijngaarden. Af en toe over de grote weg, dit viel bij deze hitte (33 gr in de schaduw) over t hete asfalt niet mee. Weer kwamen we dezelfde mensen tegen. Met onze vrolijkheid brengen we een glimlach op de gezichten. We hebben de Gooise vrouwen ontmoet (4 Nederlandse dames die niet zo opgezet zijn met ons enthousiasme en onze sportieve uitstraling. Bijgevolg lieten we geen gelegenheid voorbij gaan om hen onze hielen te laten zien. Er werd zelfs eentje verzorgd door een goede ziel van ons. Na het eten van onze lunch zijn we naar de watervallen van Barrosa geweest. Daarna door de grote hitte richting hotel. Bij de laatste stempelstop, maakte de eigenaar ons wijs dat we nog 12 km te doen hadden. Uiteindelijk bleek het nog 2 km. Ondertussen zaten Marina en Marie-Rose al te genieten van een koel drankje. Zij waren door het dolle om ons te melden dat we een fantastisch hotel hadden geboekt met zwembad met termaal water. Ideaal voor josine en Lucienne : warm en niet diep. Enfin een paar uurtjes genoten. Nu aan tafel. Paella komt eraan. By the way :ons pelgrims lied is klaar. Binnenkort in première op onze blog. Tot morgen.

1. Noella:
    23 mei 2017
    Ben zeer benieuwd naar dat liedje :-) Vrolijk blijven en doorgaan lady's, genieten en nog meer genieten !! Tot morgen, droom zacht...... en morgen gezond weer op !! ;-)
  2. Sabine:
    23 mei 2017
    Dat klink allemaal als muziek in de oren.
    Bijft zo doorgaan.
  3. Els (collega Rudy):
    23 mei 2017
    Dag Marina en c°, een unieke en geweldige ervaring zo te lezen. Zal beslist naar meer smaken. Succes!
  4. Nicole Jorissen:
    23 mei 2017
    wat tof om jullie verhaal te lezen... ik word er hier zelfs vrolijk van :-) ! Doe zo verder en geniet van alles wat op jullie afkomt.... dat zal wel heel wat zijn... mooie ontmoetingen, intense momenten, lekker eten,... ik ben benieuwd naar meer!
  5. Yannick:
    23 mei 2017
    Jullie doen dat goed, geniet ervan !!!
  6. Arlette:
    23 mei 2017
    Lekker ontspannen en dan de laatste loodjes vooraleer jullie echte pelgrims vrouwtjes zijn. Ben fier op jullie. Geniet maar met volle teugen. X
  7. Thijs Malou:
    23 mei 2017
    Alle metskes ich ben ouk kerjeus no dat liedcha.
    Marinna ik heb vandaag op de wandeling nog met Bebby Peters over je verteld.
    Doe zo verder en veel plezier!!!!
  8. Marie-Therese (memeke):
    Hello Fantastische Vijf,
    Ik had al een ganse boterham geschreven en plots was alles weg. Herbeginnen is ook werken. Wel dametjes ongelofelijk hoe jullie de moed er in houden. Ik hoor jullie gekwetter en gelach zonder er bij te zijn; dat jullie's enthousiasme een glimlach kan toveren op andere gezichten geloof ik graag. Bidden is zingen, zingen is vreugde en vreugde is lachen; zo moet het en dat is jullie's grote sterkte, tracht het zo te houden! Tot morgen en zing al maar een paar regeltjes ik ben zo nieuwsgierig. Kusjes en een goede nachtrust.
  9. Inge:
    23 mei 2017
    Super te lezen hoe jullie dat doen daar!
    Ik word er vrolijk van om het te lezen!!
    Geniet er nog met volle teugen van!
  10. Rudy:
    23 mei 2017
    Ik heb vandaag met de andere mannen van de pelegrina's gepraat.
    Wij worden toch een beetje ongerust.
    Hoe zit dat met beloftes van kuisheid enz...??????
  11. Brigitte:
    24 mei 2017
    Alweer een dagje en heel wat km verder. Fijn dat jullie t zo goed maken. Respect . Have fun. Groetjes josine van Marina.
  12. Kelly:
    24 mei 2017
    Keep it up girls.. goed bezig!!! Geniet er nog maar super van.. dit nemen ze jullie nooit meer af!
  13. Josian:
    24 mei 2017
    Hey leijdies...wat een leuk avontuur. Ik blijf jullie volgen all the weej en steek onderweg ook maar unne bougie aan voor ons hier.
  14. Marina:
    24 mei 2017
    Voor alle mannen van de fantastic five : wat betekent dat eigenlijk gelofte van kuisheid ? Kijken mag, aankomen niet ?
  15. Jean-Marie en Marie José:
    24 mei 2017
    Lieve dames, iedere dag volgen we jullie met meer verwondering. Amai wat een prestatie en avontuur. Nog even volhouden tot aan de eindmeet.
    Groetjes aan iedereen.
  16. Maria:
    25 mei 2017
    Hallo, jullie zijn bijna aan het einde van een mooie belevenis en wij zijn blij dat alles zo goed verlopen is proficiat voor jullie prestatie .